Noclehárna sv. Antonína
Noclehárna pro muže byla zřízena roku 2012. V roce 2021 došlo k rozšíření služeb a jsou poskytována lůžka i pro ženy.
Poslání
Posláním služby je jednorázově poskytnout nocleh a jednoduché zázemí osobám, které v důsledku nepříznivé životní situace nemají jinou alternativu přenocování nežli setrvat venku. Poskytováním noclehu, čistého prostředí a možnosti udržovat osobní hygienu pomáháme klientovi zvýšit kvalitu jeho života, popřípadě se snáze začlenit do společnosti.
Okruh osob, kterým je služba poskytována
Osoby bez přístřeší (muži a ženy) starší 18 let komunikující v českém jazyce, kteří jsou plně soběstační.
Cíle
- poskytnutí jednorázové pomoci (noclehu) osobám bez přístřeší
- poskytnutí zázemí pro osobní hygienu a jednoduchou úpravu stravy (ohřev jídla, vaření pokrmu či teplého nápoje)
- pomoci klientovi s řešením jeho nepříznivé životní situace pomocí základního sociálního poradenství
Kapacita služby
Kapacita Noclehárny sv. Antonína je 8 lůžek pro muže, 3 lůžka pro ženy.
Ceník služeb
Služba je zpoplatněna.
- Historicky první nocleh je klientovi poskytnut zdarma.
- Každý další za poplatek: 40Kč/noc.
- Noclehárna sv. Antonína poskytuje také fakultativní služby.
- Nouzový šatník i potravinová pomoc jsou poskytovány zcela zdarma.
- Zpoplatněna je služba praní a sušení prádla (vč.), a to částkou 30Kč
Ceník služeb naleznete také zde.
Přidruženými službami často našimi klienty využívanými jsou: Poradna pro lidi v nouzi a Výdejna Samaritán poskytující materiální pomoc.
Zásady poskytované sociální služby
- Rovnost
Ke každému klientovi přistupujeme nestranně. Všichni klienti mají stejná práva a povinnosti. - Respekt
Respektujeme právo klienta rozhodovat o svém životě, zároveň jej vedeme k přijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí. - Individuální přístup
Přistupujeme ke klientovi individuálně s ohledem na jeho možnosti a potřeby. - Mlčenlivost a anonymita
Jsme vázáni mlčenlivostí, kterou můžeme porušit pouze v případě, jedná-li se o rozpor s platnými právními předpisy. Klient může službu využít anonymně.
Způsob navázání spolupráce
Kontaktování zájemcem:
Zájemci o službu mohou zařízení zkontaktovat telefonicky, osobní návštěvou, písemně, prostřednictvím druhé osoby (např. pracovníky MěÚ, pracovníky jiného zařízení, příbuznými, atd.).
První informace zjišťované a poskytované zájemci:
Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci zájemce a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zdali je zařízení schopno naplnit potřeby zájemce.
Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby, zejména možnosti ubytování, základní pravidla zařízení, sděluje práva a povinnosti klientů, informuje o zpracování osobních údajů atd.Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy: zájemce patří do cílové skupiny služby, požaduje služby, které mu je Noclehárna sv. Antonína schopna poskytnout a přijímá sdělené informace a pravidla, není plná kapacita služby, je se zájemcem uzavřena ústní smlouva.
Ústní smlouva obsahuje:
- označení smluvních stran
- druh sociální služby
- rozsah poskytování sociální služby
- místo a čas poskytování sociální služby
- výši úhrady za sociální služby
- ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
- výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- dobu platnosti smlouvy
V případě, že dojde k odmítnutí zájemce o službu ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na azylové domy, ubytovny atd.).
Podávání stížností
V případě jakéhokoliv problému nebo nespokojenosti s naší službou můžete podat stížnost.
Stížnost je forma pro vyjádření nespokojenosti s kvalitou služby či s organizací. Může být písemná i ústní.
KDO SI MŮŽE STĚŽOVAT?
Klient
Rodina či blízká osoba klienta
Zástupce či opatrovník
Klíčový pracovník klienta
Jiný sociální pracovník
Instituce zabývající se ochranou lidských práv
Veřejnost
JAK PODAT STÍŽNOST?
- Osobně (lze podat v provozní době v čase od 20:00 – 8:00)
K sociálnímu pracovníkovi služby
Tel.: 605 791 113, 732 739 512
Email: nocleharna@jhradec.charita.cz
- Do schránky na přání a stížnosti na adrese Nežárecká 115, 377 01 Jindřichův Hradec
- K ředitelce organizece
Mgr. Karolína Píchová, DiS.
Tel.: 731 604 554
Email: reditel@jhradec.charita,cz
- Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti)
- Telefonicky sociálním pracovnicím či paní ředitelce
JAK SE DOZVÍTE O VÝSLEDKU?
Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u kanceláře po dobu 30- dní.
Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován.
CO DĚLAT KDYŽ NESOUHLASÍTE S VYŘÍZENÍM STÍŽNOSTÍ?
Můžete se odvolat:
- K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
Diecézní charita České Budějovice
Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 739 529 373
Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz
- KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
Biskupství českobudějovické
Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz
- K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
Email: podatelna@ochrance.cz
- NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
Tel.: +420 211 921 111
Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz - NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz
Provozní doba
Služba je poskytována denně od pondělí do neděle, 365 dnů v roce.
adresa: Nežárecká 115, Jindřichův Hradec 377 01
provozní doba | ubytovací doba | |
Pondělí | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Úterý | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Středa | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Čtvrtek | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Pátek | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Sobota | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Neděle | 20:00 - 8:00 | 20:00 - 21:30 |
Kontakt
Poznámka:
Telefonní číslo 732 739 512 je dostupné v době provozu noclehárny (20:00-8:00)