Noclehárna sv. Antonína

Noclehárna pro muže byla zřízena roku 2012. V roce 2021 došlo k rozšíření služeb a jsou poskytována lůžka i pro ženy.

Poslání

Posláním služby je jednorázově poskytnout nocleh a jednoduché zázemí osobám, ktev důsledku nepříznivé životní situace nemají jinou alternativu přenocování nežli setrvat venku. Poskytováním noclehu, čistého prostředí a možnosti udržovat osobní hygienu pomáháme klientovi zvýšit kvalitu jeho života, popřípadě se snáze začlenit do společnosti. 

Okruh osob, kterým je služba poskytována

Osoby bez přístřeší (muži a ženy) starší 18 let komunikující v českém jazyce, kteří jsou plně soběstační.

Cíle 

  • poskytnutí jednorázové pomoci (noclehu) osobám bez přístřeší  
  • poskytnutí zázemí pro osobní hygienu a jednoduchou úpravu stravy (ohřev jídla, vaření pokrmu či teplého nápoje) 
  • pomoci klientovi s řešením jeho nepříznivé životní situace pomocí základního sociálního poradenství 

Kapacita služby

Kapacita Noclehárny sv. Antonína je 8 lůžek pro muže, 3 lůžka pro ženy.  

Ceník služeb

Služba je zpoplatněna.

  • Historicky první nocleh je klientovi poskytnut zdarma.
  • Každý další za poplatek: 40Kč/noc.
  • Noclehárna sv. Antonína poskytuje také fakultativní služby.
    • Nouzový šatník i potravinová pomoc jsou poskytovány zcela zdarma.
    • Zpoplatněna je služba praní a sušení prádla (vč.), a to částkou 30Kč

Ceník služeb naleznete také zde.

Přidruženými službami často našimi klienty využívanými jsou: Poradna pro lidi v nouzi a Výdejna Samaritán poskytující materiální pomoc.

Zásady poskytované sociální služby

  • Rovnost

    Ke každému klientovi přistupujeme nestranně. Všichni klienti mají stejná práva a povinnosti. 
  • Respekt

    Respektujeme právo klienta rozhodovat o svém životě, zároveň jej vedeme k přijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí. 
  • Individuální přístup

    Přistupujeme ke klientovi individuálně s ohledem na jeho možnosti a potřeby.
  • Mlčenlivost a anonymita

    Jsme vázáni mlčenlivostí, kterou můžeme porušit pouze v případě, jedná-li se o rozpor s platnými právními předpisy. Klient může službu využít anonymně.  

Způsob navázání spolupráce

Kontaktování zájemcem:

Zájemci o službu mohou zařízení zkontaktovat telefonicky, osobní návštěvou, písemně, prostřednictvím druhé osoby (např. pracovníky MěÚ, pracovníky jiného zařízení, příbuznými, atd.).

První informace zjišťované a poskytované zájemci:

Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci zájemce a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zdali je zařízení schopno naplnit potřeby zájemce.

Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby, zejména možnosti ubytování, základní pravidla zařízení, sděluje práva a povinnosti klientů, informuje o zpracování osobních údajů atd.Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy: zájemce patří do cílové skupiny služby, požaduje služby, které mu je Noclehárna sv. Antonína schopna poskytnout a přijímá sdělené informace a pravidla, není plná kapacita služby, je se zájemcem uzavřena ústní smlouva.

Ústní smlouva obsahuje:

  1. označení smluvních stran
  2. druh sociální služby
  3. rozsah poskytování sociální služby
  4. místo a čas poskytování sociální služby
  5. výši úhrady za sociální služby
  6. ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
  7. výpovědní důvody a výpovědní lhůty
  8. dobu platnosti smlouvy

V případě, že dojde k odmítnutí zájemce o službu ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na azylové domy, ubytovny atd.). 

Podávání stížností

V případě jakéhokoliv problému nebo nespokojenosti s naší službou můžete podat stížnost.
Stížnost je forma pro vyjádření nespokojenosti s kvalitou služby či s organizací. Může být písemná i ústní. 

KDO SI MŮŽE STĚŽOVAT? 
Klient 
Rodina či blízká osoba klienta 
Zástupce či opatrovník 
Klíčový pracovník klienta 
Jiný sociální pracovník 
Instituce zabývající se ochranou lidských práv 
Veřejnost 

JAK PODAT STÍŽNOST? 

  • Osobně (lze podat v provozní době v čase od 20:00 – 8:00)
    K sociálnímu pracovníkovi služby
    Tel.: 605 791 113, 732 739 512
    Email: nocleharna@jhradec.charita.cz 
  • Do schránky na přání a stížnosti na adrese Nežárecká 115, 377 01 Jindřichův Hradec 
  • K ředitelce organizece
    Mgr. Karolína Píchová, DiS.
    Tel.: 731 604 554
    Email: reditel@jhradec.charita,cz 
  • Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti) 
  • Telefonicky sociálním pracovnicím či paní ředitelce 

JAK SE DOZVÍTE O VÝSLEDKU? 

Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat. 
Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u kanceláře po dobu 30- dní. 

Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován. 

CO DĚLAT KDYŽ NESOUHLASÍTE S VYŘÍZENÍM STÍŽNOSTÍ? 

Můžete se odvolat: 

  • KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
    Biskupství českobudějovické
    Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
    Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz 
  • K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
    Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
    Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
    Email: podatelna@ochrance.cz 
  • NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
    Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
    Tel.: +420 211 921 111
    Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz 
  • NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
    Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
    Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
    Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz 

Provozní doba

Služba je poskytována denně od pondělí do neděle, 365 dnů v roce.

adresa: Nežárecká 115, Jindřichův Hradec 377 01

  provozní doba ubytovací doba
Pondělí 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Úterý 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Středa 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Čtvrtek 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Pátek 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Sobota 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30
Neděle 20:00 - 8:00 20:00 - 21:30

Kontakt

Poznámka:
Telefonní číslo 732 739 512 je dostupné v době provozu noclehárny (20:00-8:00)

Bc. Libuše Šimonová

vedoucí sekce pro osoby v krizi a sociální pracovnice

Dana  Klimešová

pracovnice v sociálních službách