Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Kompas

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Kompas je bezplatná služba pro děti a mládež ve věku 7 – 22 let, které se potýkají s nepříznivou sociální situací.Logo NZDM Kompas

Poslání

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež nabízí bezpečný prostor, podporu a pomoc
dětem nebo mládeži k řešení jejich osobních problémů, bezpečnému trávení volného
času. Chceme motivovat a pomoci klientům, aby našli sílu u sebe sama k řešení svých
problémů nebo těžkostí.

Okruh osob, kterým je služba poskytována

Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 7 – 22 let, které se potýkají s nepříznivou sociální situací, např. řeší problémy v rodině, s vrstevníky, ve škole nebo se setkali s rizikovou situací.

Cíle

Chceme společnou prací dosáhnout toho, aby klient:

  • měl vybudované přátelské vztahy
  • byl schopen se připravovat do školy, popř. na své budoucí zaměstnání
  • byl schopen samostatně řešit komplikované životní události

Služba je poskytována bezplatně.

Historie služby

Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je registrovanou sociální službou Charity Jindřichův Hradec, a to od 1. 1. 2018. Tato služba (NZDM Síť) byla poskytována po dobu několika let ve Starém Městě pod Landštejnem, nejprve pod záštitou Farní charity Protivín a následně od roku 2018 pod Charitou Jindřichův Hradec.

Z organizačních důvodů došlo k 1. 1. 2019 k přesunutí této služby do Jindřichova Hradce. S tímto termínem se pojí taktéž změna názvu služby. Nyní se služba jmenuje NZDM Kompas.

Zásady poskytované sociální služby

  • Nízkoprahavost - Snažíme se o maximální dostupnost, odstranění časových, prostorových a finančních bariér, které by bránily cílové skupině vyhledat prostory centra a využít nabídky poskytovaných služeb. (Prostory nejsou bezbariérové. Služba se nachází v patře.)
  • Anonymita - Klient služby má možnost zůstat v anonymitě.
  • Respekt - Respektujeme rozhodnutí klienta služby.
  • Indivuální přistup - Přistupujeme ke každému klientovi jako k jedinečné bytosti, která má své potřeby, zájmy atd.
  • Úcta k životu - Při práci s klienty si jsme vědomi hodnoty života každého z nich. Ctíme hodnotu života člověka od jeho početí.
  • Rovnost - Neděláme rozdíly mezi klienty. Nikoho nezvýhodňujeme. Ke každému přistupujeme stejně, avšak s ohledem na jeho individualitu.
  • Důvěra - Snažíme se s klienty vytvářet přátelské vztahy. Chceme, aby v nás měli naši klienti důvěru.
  • Bezplatnost - Služba je poskytována zdarma.

Způsob navázání spolupráce

Kontaktování zájemcem:

Zájemci o službu mohou NZDM Kompas kontaktovat osobně, telefonicky, písemně, skrze sociální sítě nebo prostřednictvím druhých osob (např. pracovníků MěÚ, SVP, PPP nebo jiných zařízení, příbuzných). 

První informace zjišťované a poskytované zájemci:

Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje jeho aktuální životní situaci a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zda-li je služba schopna naplnit jeho potřeby. 

Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů atd.)

Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy: 

  • zájemce patří do cílové skupiny služby 
  • zájemce požaduje služby, které mu je NZDM schopno poskytnout 
  • není naplněna kapacita služby

a zároveň byl zájemce seznámen se všemi náležitostmi spolupráce (např. pravidly, právy, povinnostmi) může dojít k uzavření ústní smlouvy.

Smlouva

Smlouva o poskytování služby je uzavírána se zájemcem ústní formou a obsahuje následující oblasti:

  • označení smluvních stran
  • druh sociální služby
  • rozsah poskytování sociální služby
  • místo a čas poskytování sociální služby
  • výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
  • ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
  • výpovědní důvody a výpovědní lhůty
  • dobu platnosti smlouvy

Odmítnutí uzavření smlouvy

Může také dojít ze zákonem stanovených důvodů k odmítnutí poskytování služby. 

Zájemce je možné odmítnout z následujících důvodů:

  • Dojde-li k překročení kapacity NZDM (Např. Okamžitá kapacita v ambulantní formě je 15 osob, v terénní formě je to potom 10 osob.)  
  • Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk nebo nepříznivá životní situace).
  • Zájemce požaduje jinou službu, chce něco jiného, než poskytujeme.
  • Pokud se zájemcem o službu byla ze sankčních důvodů ukončena v předešlém období 6 měsíců smlouva.

Vždy evidujeme odmítnuté zájemce o službu. Zaznamenáváme: jméno, věk (víme-li), důvod odmítnutí, kdo odmítl a kdy.  Zájemce je informován o důvodu odmítnutí. Odmítnutí se zaznamenává do Knihy evidence odmítnutých zájemců.

Podávání stížností

Kdo si může stěžovat?

  • K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba. 
  • Stížnost je možné podat a vyřizovat i prostřednictvím zástupce (může být fyzická i právnická osoba). 

Jak podat stížnost/připomínku/podnět? 

  • Jmenovitě nebo anonymně (bez uvedení jména).
  • Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti) 
    • Do schránky na přání a stížnosti na adrese: Arch. Teplého 1306/II, 377 01 Jindřichův Hradec v 1NP
    • Emailem: nzdm@jhradec.charita.cz , reditel@jhradec.charita.cz
  • Ústně (osobně či telefonicky)

    • Pracovníkům služby
      Tel.: 730 540 628, 604 397 465, 739 848 478

      K ředitelce organizace
      Mgr. Karolíně Píchové, DiS.
      Tel.: 731 604 554
    • Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby služby.

O všech přijatých stížnostech je proveden záznam v Knize stížností a podnětů.

Jak se dozvíte o výsledku? 

  • Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
  • Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u schránky stížností v 1NP na adr. Arch. Teplého 1306 po dobu 30 dní.
  • Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován. 

Co dělat když nesouhlasíte s vyřízením stížností? 

Můžete se odvolat: 

  • K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
    Diecézní charita České Budějovice
    Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 739 529 373
    Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
    Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz 
  • KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
    Biskupství českobudějovické
    Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
    Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz 
  • K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
    Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
    Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
    Email: podatelna@ochrance.cz 
  • NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
    Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
    Tel.: +420 211 921 111
    Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz 
  • NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
    Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
    Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
    Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz 

Provozní doba

 

NZDM Kompas klub (ambulance)

adresa: Arch. Teplého 1306 Jindřichův Hradec 377 01

Všední dny (mimo prázdniny)

pondělí, úterý, čtvrtek:  11.00 - 19.00

středa, pátek: 11.00 - 15.00

Letní prázdniny

pondělí - pátek:    8.30 - 12.00

 

Terénní forma 

místo: ORP Jindřichův Hradec - dle potřebnosti

 

Všední dny (mimo letní prázdniny)

středa a pátek:  15.00 - 18.00

 

Letní prázdniny

pondělí: 12.30 - 17.00

úterý - pátek: 12.30 - 16.30

 

Kontakt

Mgr. Petr Švepeš

Tel.: 730 540 628
pedagogický pracovník pověřený vedením NZDM, PSS

Barbora Foltýnová

pracovnice v sociálních službách