Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Kompas
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež Kompas je bezplatná služba pro děti a mládež ve věku 7 – 22 let, které se potýkají s nepříznivou sociální situací.
Poslání
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež nabízí bezpečný prostor, podporu a pomoc
dětem nebo mládeži k řešení jejich osobních problémů, bezpečnému trávení volného
času. Chceme motivovat a pomoci klientům, aby našli sílu u sebe sama k řešení svých
problémů nebo těžkostí.
Okruh osob, kterým je služba poskytována
Cílovou skupinou jsou děti a mládež ve věku 7 – 22 let, které se potýkají s nepříznivou sociální situací, např. řeší problémy v rodině, s vrstevníky, ve škole nebo se setkali s rizikovou situací.
Cíle
Chceme společnou prací dosáhnout toho, aby klient:
- měl vybudované přátelské vztahy
- byl schopen se připravovat do školy, popř. na své budoucí zaměstnání
- byl schopen samostatně řešit komplikované životní události
Služba je poskytována bezplatně.
Historie služby
Nízkoprahové zařízení pro děti a mládež je registrovanou sociální službou Charity Jindřichův Hradec, a to od 1. 1. 2018. Tato služba (NZDM Síť) byla poskytována po dobu několika let ve Starém Městě pod Landštejnem, nejprve pod záštitou Farní charity Protivín a následně od roku 2018 pod Charitou Jindřichův Hradec.
Z organizačních důvodů došlo k 1. 1. 2019 k přesunutí této služby do Jindřichova Hradce. S tímto termínem se pojí taktéž změna názvu služby. Nyní se služba jmenuje NZDM Kompas.
Zásady poskytované sociální služby
- Nízkoprahavost - Snažíme se o maximální dostupnost, odstranění časových, prostorových a finančních bariér, které by bránily cílové skupině vyhledat prostory centra a využít nabídky poskytovaných služeb. (Prostory nejsou bezbariérové. Služba se nachází v patře.)
- Anonymita - Klient služby má možnost zůstat v anonymitě.
- Respekt - Respektujeme rozhodnutí klienta služby.
- Indivuální přistup - Přistupujeme ke každému klientovi jako k jedinečné bytosti, která má své potřeby, zájmy atd.
- Úcta k životu - Při práci s klienty si jsme vědomi hodnoty života každého z nich. Ctíme hodnotu života člověka od jeho početí.
- Rovnost - Neděláme rozdíly mezi klienty. Nikoho nezvýhodňujeme. Ke každému přistupujeme stejně, avšak s ohledem na jeho individualitu.
- Důvěra - Snažíme se s klienty vytvářet přátelské vztahy. Chceme, aby v nás měli naši klienti důvěru.
- Bezplatnost - Služba je poskytována zdarma.
Způsob navázání spolupráce
Kontaktování zájemcem:
Zájemci o službu mohou NZDM Kompas kontaktovat osobně, telefonicky, písemně, skrze sociální sítě nebo prostřednictvím druhých osob (např. pracovníků MěÚ, SVP, PPP nebo jiných zařízení, příbuzných).
První informace zjišťované a poskytované zájemci:
Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje jeho aktuální životní situaci a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zda-li je služba schopna naplnit jeho potřeby.
Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů atd.)
Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy:
- zájemce patří do cílové skupiny služby
- zájemce požaduje služby, které mu je NZDM schopno poskytnout
- není naplněna kapacita služby
a zároveň byl zájemce seznámen se všemi náležitostmi spolupráce (např. pravidly, právy, povinnostmi) může dojít k uzavření ústní smlouvy.
Smlouva
Smlouva o poskytování služby je uzavírána se zájemcem ústní formou a obsahuje následující oblasti:
- označení smluvních stran
- druh sociální služby
- rozsah poskytování sociální služby
- místo a čas poskytování sociální služby
- výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
- ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
- výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- dobu platnosti smlouvy
Odmítnutí uzavření smlouvy
Může také dojít ze zákonem stanovených důvodů k odmítnutí poskytování služby.
Zájemce je možné odmítnout z následujících důvodů:
- Dojde-li k překročení kapacity NZDM (Např. Okamžitá kapacita v ambulantní formě je 15 osob, v terénní formě je to potom 10 osob.)
- Zájemce nepatří do cílové skupiny (věk nebo nepříznivá životní situace).
- Zájemce požaduje jinou službu, chce něco jiného, než poskytujeme.
- Pokud se zájemcem o službu byla ze sankčních důvodů ukončena v předešlém období 6 měsíců smlouva.
Vždy evidujeme odmítnuté zájemce o službu. Zaznamenáváme: jméno, věk (víme-li), důvod odmítnutí, kdo odmítl a kdy. Zájemce je informován o důvodu odmítnutí. Odmítnutí se zaznamenává do Knihy evidence odmítnutých zájemců.
Podávání stížností
Kdo si může stěžovat?
- K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba.
- Stížnost je možné podat a vyřizovat i prostřednictvím zástupce (může být fyzická i právnická osoba).
Jak podat stížnost/připomínku/podnět?
- Jmenovitě nebo anonymně (bez uvedení jména).
- Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti)
- Do schránky na přání a stížnosti na adrese: Arch. Teplého 1306/II, 377 01 Jindřichův Hradec v 1NP
- Emailem: nzdm@jhradec.charita.cz , reditel@jhradec.charita.cz
-
Ústně (osobně či telefonicky)
- Pracovníkům služby
Tel.: 730 540 628, 604 397 465, 739 848 478
K ředitelce organizace
Mgr. Karolíně Píchové, DiS.
Tel.: 731 604 554 - Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby služby.
- Pracovníkům služby
O všech přijatých stížnostech je proveden záznam v Knize stížností a podnětů.
Jak se dozvíte o výsledku?
- Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
- Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u schránky stížností v 1NP na adr. Arch. Teplého 1306 po dobu 30 dní.
- Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován.
Co dělat když nesouhlasíte s vyřízením stížností?
Můžete se odvolat:
- K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
Diecézní charita České Budějovice
Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 739 529 373
Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz - KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
Biskupství českobudějovické
Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz - K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
Email: podatelna@ochrance.cz - NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
Tel.: +420 211 921 111
Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz - NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz
Provozní doba
NZDM Kompas klub (ambulance)
adresa: Arch. Teplého 1306 Jindřichův Hradec 377 01
Všední dny (mimo prázdniny)
pondělí, úterý, čtvrtek: 11.00 - 19.00
středa, pátek: 11.00 - 15.00
Letní prázdniny
pondělí - pátek: 8.30 - 12.00
Terénní forma
místo: ORP Jindřichův Hradec - dle potřebnosti
Všední dny (mimo letní prázdniny)
středa a pátek: 15.00 - 18.00
Letní prázdniny
pondělí: 12.30 - 17.00
úterý - pátek: 12.30 - 16.30