Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi sv. Rity
Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi sv. Rity (dále SASrd sv. Rity) je bezplatná služba pro osoby žijící ve společné domácnosti (rodič, prarodič, pěstoun aj) pečující o děti ve věku do 18 let, kteří se dostali do nepříznivé životní situace.
Poslání
Provázíme rodiny s dětmi na cestě životem tak, aby získaly potřebné informace k řešení jejich těžkostí, získaly potřebnou míru podpory a sebejistoty, aby postupem času již k řešení těchto situací nepotřebovaly podporu pomáhajících institucí a byly schopny je řešit svépomocí.
Okruh osob, kterým je služba poskytována
Cílovou skupinou jsou osoby žijící ve společné domácnosti (rodič, prarodič, pěstoun aj) pečující o děti ve věku do 18 let, kteří se dostali do nepříznivé životní situace.
Územní působnost
Územní působnost terénní formy je správní obvod obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec a Dačice.
Kde najdete naši kancelář?
- Jindřichův Hradec: Arch. Teplého 1306/II, 1NP (nad zásilkovnou)
- Dačice: Antonínská 15, 1NP (od 1. 1. 2025)
Cíle
Chceme společně dosáhnout toho, že rodina:
- zvládá péči o děti (škola, stravování, hygiena, lékař, …)
- je ekonomicky soběstačná (má stabilní příjem, zaměstnání)
- zvládá běžné administrativní úkony (návštěva lékaře, úřadů, spolupráce se školou …)
- je schopna hospodařit (domácnost, finance, …)
- má navázané dobré vztahy mezi sebou a s okolím
Služba je poskytována bezplatně.
Zásady poskytováné sociální služby
- Respektování lidské důstojnosti a jedinečnosti – Každý člověk má svou neodejmutelnou hodnotu a důstojnost.
- Úcta k životu - Při práci s klienty si uvědomujeme hodnotu života každého z nich. Ctíme hodnotu života člověka od jeho početí.
- Potřebnost a podpora samostatnosti – Snažíme se služby poskytovat v takovém rozsahu, aby byly pro klienta smysluplné, aby nevedly k závislosti na službě ale naopak k samostatnosti a nezávislosti.
- Respektování svobody volby – Poskytováním služby respektujeme právo klienta rozhodovat o svém životě, zároveň ho vedeme k přijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí.
- Partnerství – Klienta vnímáme jako partnera, který se podílí na plánování a průběhu služby.
- Princip nestrannosti – Chceme být objektivní vůči všem členům rodiny, se kterou spolupracujeme.
- Bezplatnost – Základní činnosti služby jsou poskytovány všem klientům zdarma.
- Individuální přístup – Ke každému členu domácnosti přistupujeme s ohledem na jeho individuální potřeby.
Způsob navázání spolupráce
Kontaktování zájemcem:
Zájemci o službu mohou službu zkontaktovat telefonicky, osobní návštěvou, písemně, prostřednictvím druhé osoby (např. pracovníky MěÚ, pracovníky jiného zařízení, příbuznými, atd.).
První informace zjišťované a poskytované zájemci:
Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci uživatele a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zdali je zařízení schopno naplnit potřeby uživatele. Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů atd.)
Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemce a tedy:
- zájemce patří do cílové skupiny služby
- požaduje služby, které mu je Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi schopna poskytnout
- zájemce je seznámen s pravidly, právy, povinostmi → smlouvou a přijímá sdělené
- není plná kapacita služby
je se zájemcem uzavřena písemná smlouva.
Před podpisem smlouvy jsou realizována dvě setkání, během kterých dochází k vyjasňování očekávání a možností obou stran.
Smlouva obsahuje:
- označení smluvních stran
- druh sociální služby
- rozsah poskytování sociální služby
- místo a čas poskytování sociání služby
- výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
- ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
- výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- dobu platnosti smlouvy
V případě, že dojde k odmítnutí zájemce ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na jiné organizace apod.
Podávání stížností na poskytování služby
Kdo si může stěžovat?
- K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba.
- Stížnost je možné podat a vyřizovat i prostřednictvím zástupce (může být fyzická i právnická osoba).
Jak podat stížnost?
- Jmenovitě nebo anonymně (bez uvedení jména).
- Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti)
- Do schránky na přání a stížnosti na adrese: Arch. Teplého 1306/II, 377 01 Jindřichův Hradec v 1NP
- Emailem: sasrd@jhradec.charita.cz , reditel@jhradec.charita.cz
- Ústně (osobně či telefonicky)
- K sociální pracovnici pověřené vedením služby
Bc. Ivetě Musilové
Tel.: 605 876 183 - K ředitelce organizace
Mgr. Karolíně Píchové, DiS.
Tel.: 731 604 554 - Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby služby.
- K sociální pracovnici pověřené vedením služby
O všech přijatých stížnostech je proveden záznam v Knize stížností a podnětů.
Jak se dozvím o výsledku?
- Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
- Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u schránky stížností v 1NP na adr. Arch. Teplého 1306 po dobu 30- dní.
- Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován.
Co dělat, když nesouhlasíte s vyřízením stížností?
Můžete se odvolat:
- K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
Diecézní charita České Budějovice
Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 739 529 373
Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz - KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
Biskupství českobudějovické
Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz - K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
Email: podatelna@ochrance.cz - NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
Tel.: +420 211 921 111
Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz - NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz
Provozní doba - ZMĚNA OD 1. 1. 2025
Jindřichův Hradec
Pondělí |
ambulance (7:30 - 11:30) |
terénní práce (12:00-16:30) |
Úterý |
terénní práce (7:30-11:30, 12:00-16:00) | |
Středa |
terénní práce (7:30-11:30, 12:00-17:00) | |
Čtvrtek |
terénní práce (7:30 - 11:30, 12:00-16:00) | |
Pátek |
ambulance (7:30-11:30) |
terénní práce (12:00-15:00) |
Dačice
Pondělí |
ambulance (7:30 - 9:30) |
terénní práce (9:30-11:30, 12:00-16:00) |
Úterý |
terénní práce (7:30-11:30, 12:00-16:00) |