Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi sv. Rity

Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi sv. Rity (dále SASrd sv. Rity) je bezplatná služba pro osoby žijící ve společné domácnosti (rodič, prarodič, pěstoun aj) pečující o děti ve věku do 18 let, kteří se dostali do nepříznivé životní situace. 
Logo - SASrd sv. Rity

Poslání

Provázíme rodiny s dětmi na cestě životem tak, aby získaly potřebné informace k řešení jejich těžkostí, získaly potřebnou míru podpory a sebejistoty, aby postupem času již k řešení těchto situací nepotřebovaly podporu pomáhajících institucí a byly schopny je řešit svépomocí.

Okruh osob, kterým je služba poskytována

Cílovou skupinou jsou osoby žijící ve společné domácnosti (rodič, prarodič, pěstoun aj) pečující o děti ve věku do 18 let, kteří se dostali do nepříznivé životní situace.

Územní působnost

Územní působnost terénní formy je správní obvod obce s rozšířenou působností Jindřichův Hradec a Dačice.

Kde najdete naši kancelář?

  • Jindřichův Hradec: Arch. Teplého 1306/II, 1NP (nad zásilkovnou)
  • Dačice: Antonínská 15, 1NP (od 1. 1. 2025)

Cíle

Chceme společně dosáhnout toho, že rodina:

  • zvládá péči o děti (škola, stravování, hygiena, lékař, …)
  • je ekonomicky soběstačná (má stabilní příjem, zaměstnání)
  • zvládá běžné administrativní úkony (návštěva lékaře, úřadů, spolupráce se školou …)
  • je schopna hospodařit (domácnost, finance, …)
  • má navázané dobré vztahy mezi sebou a s okolím

Služba je poskytována bezplatně.

Zásady poskytováné sociální služby

  • Respektování lidské důstojnosti a jedinečnosti – Každý člověk má svou neodejmutelnou hodnotu a důstojnost. 
  • Úcta k životu - Při práci s klienty si uvědomujeme hodnotu života každého z nich. Ctíme hodnotu života člověka od jeho početí.
  • Potřebnost a podpora samostatnosti – Snažíme se služby poskytovat v takovém rozsahu, aby byly pro klienta smysluplné, aby nevedly k závislosti na službě ale naopak k samostatnosti a nezávislosti.
  • Respektování svobody volby – Poskytováním služby respektujeme právo klienta rozhodovat o svém životě, zároveň ho vedeme k přijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí.
  • Partnerství – Klienta vnímáme jako partnera, který se podílí na plánování a průběhu služby.
  • Princip nestrannosti – Chceme být objektivní vůči všem členům rodiny, se kterou spolupracujeme.
  • Bezplatnost – Základní činnosti služby jsou poskytovány všem klientům zdarma.
  • Individuální přístup – Ke každému členu domácnosti přistupujeme s ohledem na jeho individuální potřeby.

Způsob navázání spolupráce

Kontaktování zájemcem:

Zájemci o službu mohou službu zkontaktovat telefonicky, osobní návštěvou, písemně, prostřednictvím druhé osoby (např. pracovníky MěÚ, pracovníky jiného zařízení, příbuznými, atd.).

První informace zjišťované a poskytované zájemci:

Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci uživatele a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zdali je zařízení schopno naplnit potřeby uživatele. Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů atd.)

Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemce a tedy:

  • zájemce patří do cílové skupiny služby
  • požaduje služby, které mu je Sociálně aktivizační služba pro rodiny s dětmi schopna poskytnout
  • zájemce je seznámen s pravidly, právy, povinostmi → smlouvou a přijímá sdělené
  • není plná kapacita služby

je se zájemcem uzavřena písemná smlouva.

Před podpisem smlouvy jsou realizována dvě setkání, během kterých dochází k vyjasňování očekávání a možností obou stran.

Smlouva obsahuje:

  1. označení smluvních stran
  2. druh sociální služby
  3. rozsah poskytování sociální služby
  4. místo a čas poskytování sociání služby
  5. výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
  6. ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
  7. výpovědní důvody a výpovědní lhůty
  8. dobu platnosti smlouvy

V případě, že dojde k odmítnutí zájemce ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na jiné organizace apod.

Podávání stížností na poskytování služby

Kdo si může stěžovat?

  • K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba. 
  • Stížnost je možné podat a vyřizovat i prostřednictvím zástupce (může být fyzická i právnická osoba). 

Jak podat stížnost? 

  • Jmenovitě nebo anonymně (bez uvedení jména).
  • Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti) 
  • Ústně (osobně či telefonicky)
    • K sociální pracovnici pověřené vedením služby
      Bc. Ivetě Musilové
      Tel.: 605 876 183
    • K ředitelce organizace
      Mgr. Karolíně Píchové, DiS.
      Tel.: 731 604 554
    • Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby služby.

O všech přijatých stížnostech je proveden záznam vKnize stížností a podnětů.

Jak se dozvím o výsledku? 

  • Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
  • Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u schránky stížností v 1NP na adr. Arch. Teplého 1306 po dobu 30- dní.
  • Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován. 

Co dělat, když nesouhlasíte s vyřízením stížností? 

Můžete se odvolat: 

  • K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
    Diecézní charita České Budějovice
    Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 739 529 373
    Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
    Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz 
  • KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
    Biskupství českobudějovické
    Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
    Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz 
  • K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
    Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
    Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
    Email: podatelna@ochrance.cz 
  • NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
    Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
    Tel.: +420 211 921 111
    Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz 
  • NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
    Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
    Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
    Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz 

Provozní doba - ZMĚNA OD 1. 1. 2025

Jindřichův Hradec

Pondělí

ambulance
(7:30 - 11:30)
terénní práce
(12:00-16:30)

Úterý

terénní práce (7:30-11:30, 12:00-16:00)

Středa

terénní práce (7:30-11:30, 12:00-17:00)

Čtvrtek

terénní práce (7:30 - 11:30, 12:00-16:00)

Pátek

ambulance
(7:30-11:30)
terénní práce
(12:00-15:00)

Dačice

Pondělí

ambulance
(7:30 - 9:30) 
terénní práce
(9:30-11:30, 12:00-16:00)

Úterý

terénní práce (7:30-11:30, 12:00-16:00)

Kontakt

Bc. Iveta Musilová

vedoucí sekce děti, mládež, rodiny a sociální pracovnice

Barbora Foltýnová

pracovnice v sociálních službách