Sociální rehabilitace sv. Markéty

Poslání socialni rehabilitace

Posláním Sociální rehabilitace sv. Markéty je podpořit klienta v udržení, znovunalezení a získání takových dovedností, které povedou k jeho samostatnosti a zapojení do společenského prostředí.   

Cílová skupina

Cílovou skupinou jsou osoby starší 18 let, které se ocitly v náročné životní situaci, s níž si neví rady a které potřebují podporu v posílení kompetencí a návyků nezbytných pro zvládání života ve všech jeho podobách ve společnosti

Cíle služby

Našim cílem je, aby klienti byli dle svých možností schopni:

  • Zajistit a udržet si stabilní bydlení
  • Nalézt a udržet si zaměstnání
  • Efektivně hospodařit se svými financemi
  • Pečovat o svou domácnost
  • Vyřizovat své osobní záležitosti
  • Pečovat o sebe a své zdraví
  • Rozvíjet své komunikační dovednosti
  • Navazovat a udržovat sociální kontakt

Územní působnost 

Územní působnost Sociální rehabilitace sv. Markéty je okres Jindřichův Hradec.

Služba je poskytována převážně terénní formou. Ambulance se nachází na 
adrese: sídliště U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec

Zásady poskytováné sociální služby

  • BEZPLATNOST:
    Každému klientovi je služba poskytovaná zdarma.
  • INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP:
    Ke každému klientovi přistupujeme s ohledem na jeho potřeby a možnosti.
  • DISKRÉTNOST:
    Jsme vázáni mlčenlivostí, kterou můžeme porušit pouze v případě, kdy dochází k rozporu
    s platnými právními předpisy.
  • RESPEKT:
    Respektujeme klientovo právo na vlastní svobodné rozhodnutí. Vedeme jej k přijetí
    odpovědnosti za svá rozhodnutí.
  • ROVNOST, NESTRANNOST:
    Ke každému klientovi přistupujeme nestranně s ohledem na jeho individuální potřeby. Všichni
    klienti mají stejná práva a povinnosti. 

Informace, uzavření smlouvy

Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci klienta, jeho potřeby, možnosti, míru samostatnosti a soběstačnosti či osvojené kompetence, přičemž ověřuje, zdali je služba schopna naplnit potřeby klienta. Cílem šetření je i zjistit, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny služby (popřípadě v případě možnosti zprostředkuje kontakt s odpovídající službou).  

Pracovník předává zájemci o službu veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů, srozumitelně informuje o obsahu písemné smlouvy o poskytování služby).  

Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy: 

  • zájemce patří do cílové skupiny služby 
  • požaduje takové služby, které je mu služba Sociální rehabilitace schopna poskytnout 
  • zájemce je seznámen s pravidly, právy, povinnostmi → smlouvou a přijímá sdělené 
  • není plná kapacita služby 

je se zájemcem uzavřena písemná smlouva.

Písemná smlouva obsahuje: 

  1. Označení smluvních stran
  2. Druh sociální služby 
  3. Rozsah poskytování sociální služby 
  4. Místo a čas poskytování sociální služby 
  5. Výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně 
  6. Ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb 
  7. Výpovědní důvody a výpovědní lhůty 
  8. Dobu platnosti smlouvy 

V případě, že dojde k odmítnutí zájemce o službu ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na jiné organizace apod.)

Pracoviště: sídl. U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec

Podávání stížností/připomínek/podnětů

V případě jakéhokoliv problému nebo nespokojenosti s naší službou můžete podat stížnost, připomínku nebo podnět. 
Stížnost je forma pro vyjádření nespokojenosti s kvalitou služby či s organizací. Může být písemná i ústní. 
Připomínka je vyjádření se k určité oblasti v poskytované službě. Např. Jde o nedostatky ve způsobu poskytování služby. 
Podnět je návrh nebo nápad klienta, který vede ke zlepšení kvality služby. 

KDO SI MŮŽE STĚŽOVAT? 
Klient 
Rodina či blízká osoba klienta 
Zástupce či opatrovník 
Klíčový pracovník klienta 
Jiný sociální pracovník 
Instituce zabývající se ochranou lidských práv 
Veřejnost 

JAK PODAT STÍŽNOST / PŘIPOMÍNKU / PODNĚT? 

  • Do schránky na přání a stížnosti na adrese sídl, U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec 
  • K ředitelce organizece
    Mgr. Karolína Píchová, DiS.
    Tel.: 731 604 554
    Email: reditel@jhradec.charita,cz 
  • Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti) 
  • Telefonicky sociálním pracovnicím či paní ředitelce 

JAK SE DOZVÍTE O VÝSLEDKU? 

Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat. 
Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u kanceláře po dobu 30- dní. 

Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován. 

CO DĚLAT KDYŽ NESOUHLASÍTE S VYŘÍZENÍM STÍŽNOSTÍ? 

Můžete se odvolat: 

  • KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
    Biskupství českobudějovické
    Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
    Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz 
  • K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
    Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
    Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
    Email: podatelna@ochrance.cz 
  • NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
    Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
    Tel.: +420 211 921 111
    Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz 
  • NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
    Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
    Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
    Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz 

Provozní doba

  7:30-11:30 12:00-16:00
Pondělí terénní práce terénní práce
Úterý terénní práce terénní práce 
Středa terénní práce terénní práce 
Čtvrtek terénní práce  terénní práce
Pátek 7:30-11:30 (ambulance) terénní práce

 

Aktualizováno k 26. 9. 2024

Yuliia Zahurska

Tel.: 605 849 877
sociální pracovnice