Sociální rehabilitace sv. Markéty
Poslání 
Posláním Sociální rehabilitace sv. Markéty je podpořit klienta v udržení, znovunalezení a získání takových dovedností, které povedou k jeho samostatnosti a zapojení do společenského prostředí.
Cílová skupina
Cílovou skupinou jsou osoby starší 18 let, které se ocitly v náročné životní situaci, s níž si neví rady a které potřebují podporu v posílení kompetencí a návyků nezbytných pro zvládání života ve všech jeho podobách ve společnosti
Cíle služby
Našim cílem je, aby klienti byli dle svých možností schopni:
- Zajistit a udržet si stabilní bydlení
- Nalézt a udržet si zaměstnání
- Efektivně hospodařit se svými financemi
- Pečovat o svou domácnost
- Vyřizovat své osobní záležitosti
- Pečovat o sebe a své zdraví
- Rozvíjet své komunikační dovednosti
- Navazovat a udržovat sociální kontakt
Územní působnost
Územní působnost Sociální rehabilitace sv. Markéty je okres Jindřichův Hradec.
Služba je poskytována převážně terénní formou. Ambulance se nachází na
adrese: sídliště U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Zásady poskytováné sociální služby
- BEZPLATNOST:
Každému klientovi je služba poskytovaná zdarma. - INDIVIDUÁLNÍ PŘÍSTUP:
Ke každému klientovi přistupujeme s ohledem na jeho potřeby a možnosti. - DISKRÉTNOST:
Jsme vázáni mlčenlivostí, kterou můžeme porušit pouze v případě, kdy dochází k rozporu
s platnými právními předpisy. - RESPEKT:
Respektujeme klientovo právo na vlastní svobodné rozhodnutí. Vedeme jej k přijetí
odpovědnosti za svá rozhodnutí. - ROVNOST, NESTRANNOST:
Ke každému klientovi přistupujeme nestranně s ohledem na jeho individuální potřeby. Všichni
klienti mají stejná práva a povinnosti.
Informace, uzavření smlouvy
Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci klienta, jeho potřeby, možnosti, míru samostatnosti a soběstačnosti či osvojené kompetence, přičemž ověřuje, zdali je služba schopna naplnit potřeby klienta. Cílem šetření je i zjistit, zda zájemce o službu spadá do cílové skupiny služby (popřípadě v případě možnosti zprostředkuje kontakt s odpovídající službou).
Pracovník předává zájemci o službu veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů, srozumitelně informuje o obsahu písemné smlouvy o poskytování služby).
Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy:
- zájemce patří do cílové skupiny služby
- požaduje takové služby, které je mu služba Sociální rehabilitace schopna poskytnout
- zájemce je seznámen s pravidly, právy, povinnostmi → smlouvou a přijímá sdělené
- není plná kapacita služby
je se zájemcem uzavřena písemná smlouva.
Písemná smlouva obsahuje:
-
- Označení smluvních stran
- Druh sociální služby
- Rozsah poskytování sociální služby
- Místo a čas poskytování sociální služby
- Výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
- Ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
- Výpovědní důvody a výpovědní lhůty
- Dobu platnosti smlouvy
V případě, že dojde k odmítnutí zájemce o službu ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na jiné organizace apod.)
Pracoviště: sídl. U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec
Podávání stížností/připomínek/podnětů
V případě jakéhokoliv problému nebo nespokojenosti s naší službou můžete podat stížnost, připomínku nebo podnět.
Stížnost je forma pro vyjádření nespokojenosti s kvalitou služby či s organizací. Může být písemná i ústní.
Připomínka je vyjádření se k určité oblasti v poskytované službě. Např. Jde o nedostatky ve způsobu poskytování služby.
Podnět je návrh nebo nápad klienta, který vede ke zlepšení kvality služby.
KDO SI MŮŽE STĚŽOVAT?
Klient
Rodina či blízká osoba klienta
Zástupce či opatrovník
Klíčový pracovník klienta
Jiný sociální pracovník
Instituce zabývající se ochranou lidských práv
Veřejnost
JAK PODAT STÍŽNOST / PŘIPOMÍNKU / PODNĚT?
- Osobně ( lze podat v pracovní dny v čase od 7:30 – 16:00)
K sociálnímu pracovníkovi služby
Tel.: 605 849 877, 736 262 167
Email: socialnirehabilitace@jhradec.charita.cz
- Do schránky na přání a stížnosti na adrese sídl, U Nádraží 1302/II, 377 01 Jindřichův Hradec
- K ředitelce organizece
Mgr. Karolína Píchová, DiS.
Tel.: 731 604 554
Email: reditel@jhradec.charita,cz
- Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti)
- Telefonicky sociálním pracovnicím či paní ředitelce
JAK SE DOZVÍTE O VÝSLEDKU?
Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce u kanceláře po dobu 30- dní.
Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován.
CO DĚLAT KDYŽ NESOUHLASÍTE S VYŘÍZENÍM STÍŽNOSTÍ?
Můžete se odvolat:
- K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
Diecézní charita České Budějovice
Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 739 529 373
Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz
- KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
Biskupství českobudějovické
Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz
- K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
Email: podatelna@ochrance.cz
- NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
Tel.: +420 211 921 111
Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz
- NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz
Provozní doba
7:30-11:30 | 12:00-16:00 | |
Pondělí | terénní práce | terénní práce |
Úterý | terénní práce | terénní práce |
Středa | terénní práce | terénní práce |
Čtvrtek | terénní práce | terénní práce |
Pátek | 7:30-11:30 (ambulance) | terénní práce |
Aktualizováno k 26. 9. 2024