Poradna pro lidi v nouzi

Poradna pro lidi v nouzi je bezplatná služba je určena osobám, které potřebují pomoc a podporu při řešení své tíživé životní situace, kterou nejsou schopny vyřešit vlastními silami. OFFICIÁLNÍ logo - final

Poslání

Posláním Poradny pro lidi v nouzi je poskytnout podporu a pomoc osobě v tíživé životní situaci, kterou není schopna vyřešit vlastními silami.  

Cílová skupina

Poradna pro lidi v nouzi je určena osobám v krizi starší 1let v ORP Jindřichův Hradec. 

Cíle

Naším cílem je klient, který je schopen řešit své problémy samostatně a není závislý na pomoci institucí. 

Cílem naší společné práce je tedy klient, který:

  • je ekonomicky soběstačný (zaměstnání, další příjmy)
  • je schopen hospodařit (finance, domácnost, plánování a time management)
  • zvládá běžné administrativní úkony (jednání na úřadech, sepsání žádostí nebo odvolání, příprava na nové zaměstnání…)
  • má zajištěnou adekvátní formu bydlení (např. není bez přístřeší)
  • ví kam se obrátit v případě potřeby (návazné sociální, zdravotní nebo psychologické služby)

Služba je poskytována bezplatně.

Našim klientům nabízíme poradenství zejména v oblastech

  • financí a hospodaření

    • poradenství v oblasti nepojistných sociálních dávek (pomoc v hmotné nouzi, státní sociální podpora, pro osoby se zdravotním postižením  ...)
    • komplexní dluhové poradenství
      • komunikace s věřiteli, řešení splátkových kalendářů 
      • sepisování a podání Návrhu na povolení oddlužení (insolvence) 
  • pracovněprávních vztahů a zaměstnání

    • poradenství při hledání zaměstnání
    • sepisování CV, příprava na výběrové řízení
    • pracovní smlouvy, práva zaměstnanců
  • bydlení

    • poradenství při hledání bydlení 
    • nájemní smlouvy, práva nájemníků
  • mezilidských vztahů, rodiny

    • návrhy úpravy majetkových poměrů, poměrů k nezletilým dětem

Dluhové poradenství - akreditace pro podávání návrhů na oddlužení

Poradna pro lidi v nouzi získala 21. 9. 2022 akreditaci na podávání návrhů na oddlužení. Tato akreditace umožňuje efektivněji a zdarma pomáhat lidem, kteří se ocitli v tíživé finanční situaci a poskytovat odbornou podporu při řešení jejich dluhů.

Naši pracovníci jsou připraveni se Vám individuálně věnovat a společně s Vámi hledat komplexní řešení Vaší situace, která povede k finanční stabilitě a klidnějšímu životu. Neváhejte nás kontaktovat a využít našich služeb.

Č. Akreditace: AO-006-2022

LOGO_MS CR_krivky_modra

Zásady poskytované sociální služby

  • Bezplatnost - Odborné sociální poradenství je poskytováno bezplatně.
  • Individuální přístup - S klientem jednáme individuálně v souladu s jeho možnostmi a potřebami.
  • Anonymita - Jsme vázáni mlčenlivostí, kterou můžeme porušit pouze, jedná-li se o rozpor s platnými právními předpisy (např. ohlašovací povinnost).  V rámci poradenství může klient vystupovat anonymně.
  • Důstojnost a úcta k životu - Při práci s klientem zachováváme jeho lidskou důstojnost. Jsme si vědomi hodnoty života každého klienta. Ctíme hodnotu života člověka od jeho početí. 
  • Právo na soukromí - Dbáme na zajištění bezpečného prostředí a soukromí během konzultací. 
  • Respekt - Respektujeme právo klienta rozhodovat o svém životě, zároveň ho vedeme kpřijetí zodpovědnosti za svá rozhodnutí. 
  • Nestrannost - Ke všem klientům přistupujeme nestranně s ohledem na jejich individuální potřeby.  

Způsob navázání spolupráce

Kontaktování zájemcem:

Zájemci o službu mohou zařízení zkontaktovat telefonicky, osobní návštěvou, písemně  nebo prostřednictvím druhé osoby.

První informace zjišťované a poskytované zájemci:

Pracovník při jednání se zájemcem o službu zjišťuje aktuální situaci a jeho potřeby, přičemž ověřuje, zdali je poradna schopna naplnit potřeby zájemce o službu.

Pracovník předává zájemci veškeré informace, které se týkají služby (např. pravidla spolupráce, práva a povinnosti, informuje o zpracování osobních údajů atd.)

Pracovníci Poradny pro lidi v nouzi zájemci o službu před uzavřením ústní smlouvy nabízejí možnost tzv. anonymní smlouvy, kdy je jednou ze smluvních stran organizace, která službu poskytuje (CHJH, Poradna pro lidi v nouzi), přičemž klient na druhé straně zůstává anonymní. 

O uzavření ústní smlouvy vedeme interní záznam. Zájemce o službu je s náležitostmi smlouvy řádně obeznámen před jejím uzavřením (dle 108/2006 Sb. Zákon o sociálních službách, § 91, odst. 2):

Dojde-li k vzájemnému souladu mezi pracovníkem a zájemcem a tedy:

  • zájemce patří do cílové skupiny služby
  • požaduje služby, která je mu Poradna pro lidi v nouzi schopna poskytnout
  • zájemce je seznámen s pravidly, právy, povinostmi → smlouvou a přijímá sdělené
  • není plná kapacita služby

je se zájemcem uzavřena ústní smlouva.

Ústní smlouva obsahuje:

  1. označení smluvních stran
  2. druh sociální služby
  3. rozsah poskytování sociální služby
  4. místo a čas poskytování sociální služby
  5. výši úhrady za sociální služby → služba je poskytována bezplatně
  6. ujednání o dodržování vnitřních pravidel stanovených poskytovatelem pro poskytování sociálních služeb
  7. výpovědní důvody a výpovědní lhůty
  8. dobu platnosti smlouvy

V případě, že dojde k odmítnutí zájemce o službu ze zákonem stanovených důvodů je zájemce zaevidován do Evidence odmítnutých zájemců o službu a je mu nabídnuto jiné řešení jeho situace (např. kontakt na jiné organizace apod.)

Podávání stížností

Kdo si může stěžovat?

  • K podání stížnosti je oprávněna jakákoliv fyzická či právnická osoba. 
  • Stížnost je možné podat a vyřizovat i prostřednictvím zástupce (může být fyzická i právnická osoba). 

Jak podat stížnost?

  • Jmenovitě nebo anonymně (bez uvedení jména).
  • Písemně (poštou, emailem, vložením do schránky na stížnosti)
  • Ústně (osobně či telefonicky)
    • Stížnost je možné podávat kdykoliv v průběhu otevírací doby služby (po-pá 7:30-11:30,12:00-16:00)
    • K sociální pracovnici pověřené vedením služby
      Bc. Šárce Petrákové
      Tel.: 731 402 982
    • K ředitelce organizace
      Mgr. Karolíně Píchové, DiS.
      Tel.: 731 604 554

O všech přijatých stížnostech je proveden záznam vKnize stížností a podnětů.

Jak se dozvíte o výsledku? 

  • Pokud jste ve stížnosti uvedl své jméno, příjmení a adresu kam je možné vyrozumnění zaslat, bude Vás Charita Jindřichův Hradec písemně informovat.
  • Pokud je stížnost anonymní, bude reakce Charity JH vyvěšena na nástěnce v přízemí budovy po dobu 30- dní.
  • Lhůta na vyřízení stížnosti od přijetí stížnosti je 30 dní. Ve výjimečných případech lze lhůta prodloužit o dalších 30 dní. O prodloužení bude stěžovatel informován. 

Co dělat, když nesouhlasíte s vyřízením stížností? 

Můžete se odvolat: 

  • K NADŘÍZENÍ ORGANIZACI
    Diecézní charita České Budějovice
    Adresa: Kanovická 404/18, 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 739 529 373
    Email: sekretarit@dchcb.charita.cz
    Ředitel organizace: Mag. Jiří Kohout, email: reditel@dchcb.charita.cz
  • KE ZŘIZOVATELI ORGANIZACE
    Biskupství českobudějovické
    Adresa: Biskupská 132/4 (P.O.BOX 14), 370 01 České Budějovice
    Tel.: +420 606 632 817, +420 380 420 311
    Email: sekretarit@bcb.cz, web: www.bcb.cz
  • K VEŘEJNÉMU OCHRÁNCI PRÁV
    Adresa: Údolí 39, 602 00 Brno
    Tel.: +420 542 542 111, +420 542 542 888
    Email: podatelna@ochrance.cz
  • NA MINISTERSTVO PRÁCE A SOCIÁLNÍCH VĚCÍ ODBOR SOCIÁLNÍCH SLUŽEB
    Adresa: Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2
    Tel.: +420 211 921 111
    Email: posta@mpsv.cz, web: www.mpsv.cz
  • NA ČESKÝ HELSINSKÝ VÝBOR
    Adresa: Štefánikova 216/21, 150 00 Praha - Smíchov
    Tel.: +420 257 221 142, +420 606 714 770
    Email: sekr@helcom.cz, web: www.helcom.cz 

Kontakty na další organizace

Tísňová volání

Zdravotnická záchranná služba 155
Policie ČR 158
Městská policie 156
Univerzální tísňová linka 112

  • Linka důvěry České Budějovice - tel. 387 313 030 (nonstop)
  • Linka pomoci obětem – nonstop 116 006
  • DONA linka Bílého kruhu bezpečí - tel. 251 511 313 (nonstop)
  • Linka pro ženy a dívky- tel. 603 210 999 (po, st, pá: 8:00 – 20:00)
  • Linka bezpečí pro děti a mládež- tel. 16111, chat (nonstop, bezplatná)
  • Linka seniorů- tel. 800 200 007 (po-pá  8:00 – 20:00 hod)
  • Senior telefon- tel. 800 157 157 (nonstop, bezplatně)
  • Intervenční centrum: +420 603 281 300 (nonstop)

Poradenství

  • Středisko pro rodinu a mezilidské vztahy 
    Nádražní 105, České  Budějovice, tel. 387 438 703 
  • Poradna Eva pro ženy a dívky v nouzipři DCH České Budějovice 
    Žižkova 12 České Budějovice, tel. 387 203315, 731 402 833 
  • Krizové centrum pro děti a rodinu v Jihočeském kraji 
    Nová 1871/5 České Budějovice, tel. 387 410864, 776 763 176 
  • Poradna pro lidi v nouzi, Charita Jindřichův Hradec 
    sídliště U Nádraží 1302, Jindřichův Hradec, mobil 731 402 982 
  • Občanská poradna Tábor, Charita Tábor
    Vančurova 2904, Tábor, mobil 732 485 038, 605 385 374
  • Občanská poradna, Charita Třeboň 
    Sv. Čecha 20 Třeboň, tel. 384 721 427, 775 566 971 
  • Rodinná poradna, Městský úřad J. Hradec
    Janderova 147/II, Jindřichův Hradec, tel. 702 148 771, 702 005

Další odborná pomoc

  • Káčko Prevent JH 
    Kontaktní centrum pro uživatele návykových látek a jejich blízké osoby
    Karlov 42 Jindřichův Hradec tel. 725 935 78
  • JH Centrum
    Terapie a psychologické poradenství pro děti od 3 let, individuální, párová a rodinná terapie 
    Václavská 129, 377 01 J. Hradec tel. 730 263 787
  • Intervenční centrum pro osoby ohrožené domácím násilím
    komplexní pomoc obětem domácího a genderově podmíněného násilí
    Kanovnická 404/18, České Budějovice, tel. 603 281 300
  • Centrum Agáta
    Zacharova 1355/15, 373 16 Dobrá Voda u Českých Budějovic,  tel. +420 604 192 817

Azylové domy pro muže

  • Dům sv. Pavla 
    Riegrova 1901, České Budějovice, tel. 731 604 437
  • Dům sv. Petra
    Záblatí 38, Prachatice, tel. 732  140 224
  • Azylový dům pro muže 
    Vodárenská 170, Veselí nad Lužnicí, tel. 381 209 200, 606 612 989
  • Azylový dům 
    Budovatelská 613, Strakonice, tel. 383323 639 

Azylové domy pro ženy či matky s dětmi

  • Azylový dům 
    Žerotínova 9, České Budějovice, tel. 387 314 933, 602 719 554
  • Azylový dům Filia 
    Nerudova 7, České Budějovice, tel. 602 719 536
  • Azylový dům 
    Budovatelská 613, Strakonice, tel. 383 323639
  • Azylový dům pro matky s dětmi 
    Plešivecké náměstí 75 
    Český Krumlov, mobil 724 374 333, 606 635 249 
  • Azylový dům pro ženy a matky s dětmi 
    Sídliště nad Lužnicí, Tábor, tel. 381 271 109, 381 261 575
  • Domov pro matku a dítě 
    Políkno 47, J.Hradec, tel. 384 326320, 702 005 983
  • Domov sv. Alžběty pro matku a dítě 
    Veselíčko 22, tel. 382 589 108
  • Charitní domov sv. Dominika Savia pro matky s dětmi 
    Slunečná 1135, Prachatice, tel. 388 310274, 731 604 441 
  • Krizové centrum pro matku a dítě v Kostelci 
    Hluboká nad Vltavou 17, tel. 385 725 063, 602 148 876 

Azylové domy pro rodiny s dětmi

  • Azylový dům Rybka pro rodiny s dětmi 
    Vojnova 281 Husinec, tel. 388 331 274, mobil 776 747 772 

Provozní doba

adresa:
sídl. U Nádraží 1302/II, Jindřichův Hradec 377 01

    7:30-11:30 12:00-16:00
Pondělí ambulance ambulance
Úterý ambulance ambulance
Středa ambulance ambulance
Čtvrtek ambulance terénní práce
Pátek ambulance ambulance

Aktualizováno: 26. 9. 2024

Kontakt

Bc. Šárka Petráková

sociální pracovnice pověřená vedením Poradny pro lidi v nouzi